lørdag 14. august 2010

NYHETER I CROSS VERDEN!

Dobbelt norsk i rallycross!!!

Sverre Isachsen vant første omgang av EM-runden i rally i Tyskland lørdag. 0,21 sekunder bak fulgte Frode Holte på 2.-plass

foto av sverre isachsen.
Isachsen kjørte i samme heat som Mats Lysen og svenske Andreas Eriksson. Etter litt bytting på lederplassen, var det til slutt Isachsen som kom først over målstreken, mens Eriksson og Lysen endte nesten to sekunder bak.


- Jeg tapte minst to sekunder i den andre svingen, og deretter ble det litt fighting med Mats Lysen i nest siste runde, før han gikk i alternativsporet. Det var et skikkelig race, og jeg ga alt, sa Sverre Isachsen .
En annen nordmann, Frode Holte, overrasket med å vinne sitt heat. Han satte sterke konkurrenter som Kenneth Hansen og Michael Jernberg på plass
Den nye bilen (Volvo S40) er mye bedre og lettere å kjøre. Med denne bilen starter jeg godt, og da kan jeg konsentrere meg om å stå på resten av heatet. Jeg er fornøyd med seier i heatet mitt. Sverre ble for rask, men det var godt å slå svenskene,


Mats Lysen endte til slutt på femteplass i lørdagens løp. Andre og tredje omgang, samt finaler, kjøres søndag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar